niedziela, 10 listopada 2013

Czółko! Dlaczego koty "barankują"?

 

 

 

Technicznie nazywa się to bunting. Po polsku - baranek, czółko lub główka. Gdy kot podchodzi do Ciebie i "strzela baranka" - to właśnie jest bunting. Co oznacza w kocim języku?


"Hej, cześć, jak się masz?" oraz "Wiesz, że Cię kocham?" - to najprostsze tłumaczenia. Oznaka uwielbienia, potrzeby bliskości, zwrócenia na siebie uwagi przez kota, prośba o pogłaskanie. Także "czuję się bezpiecznie i blisko, komfortowo".

Bunting znajduje się w większości kocich języków. Niektóre barankują częściej, inne rzadziej. Jeszcze inne używają innego zachowania w zastępstwie - ocierają się o nogi z ogonem uniesionym wysoko. Miłość w czystej postaci :)

Barankowanie można zaobserwoważ też między kotami - oznacza dokładnie to samo. Koci pocałunek.

Jeśli my sami wystąpimy z inicjatywą i zrobimy czółko z naszym mruczkiem, a on odpowie tym samym - możemy zamruczeć z zadowolenia. Właśnie nasz kot wystawił nam szóstkę za znajomość kociego języka.


Dość gadania. Czas na praktykę. Obejrzyjcie instruktaż barankowania:






30 komentarzy:

  1. Do tej pory miałam koty w typie głowa i ogon do góry, zero barankowania.
    Miesiąc temu nastał Pizdryk i barankowanie objawiło mi się w najpiękniejszej postaci :)
    Kocham barankowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nowe tlo i myslalam, ze jestem na innym blogu :P
    moja tak robi, ale jak cche to odwzajemnic to ucieka...

    OdpowiedzUsuń
  3. o kurcze a ja myślałam że Cezarek ma w tedy jak tak robi o coś domnie pretensje! musze sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie jest koronka??? Zadam jej z powrotem!!!

    Miecka nie barankuje w ogole, nawet nie wiedzialam, ze koty takie cos praktykuja.

    KOronka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koronka mi się chwilowo przejadła , ale pewnie będzie za jakiś niedługi czas :))))
      Mój Rudzik barankuje ...... dla mnie to dziwne i śmieszne bo robi to przeważnie jak siedzę na kibelku ha ha ha

      Usuń
    2. Ja chce koronke!!! Oddaj koronke!!!

      Usuń
    3. Koronka będzie za parę dni - Daj się nacieszyć kratką ha ha ha :)

      Usuń
  5. Czytałam właśnie ten artykuł dwa dni temu ;) u mnie Dyziu barankuje dużo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie dzisiaj wpadł w oko - nawet nie wiedziałam o barankowaniu .... człowiek sie uczy cały czas :)))

      Usuń
  6. Andrzej tak robi głównie rano, lub na przywitanie po całym dniu :)
    A na blogu zmiany, zmiany :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A jakoś tak mi sie zachciało trochę zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a moje nicponie oba są mocno barankujące :-) i ja to uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała żeby wszystkie - ale na szczęście chociaż Rudzik barankuje i to jest fajne :)

      Usuń
  9. MOja czwórka stale to robi,a w nocy, gdy chcą nas obudzić szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za informację - czułam, że to jest to, gdy mój Tygrys barankował, ale teraz mam oficjalne wyjaśnienie.:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się upewniłaś - ja też wcześniej nie wiedziałam :)

      Usuń
  11. U mnie Gacuś barankuje a ja to uwielbiam :))) Lucek też mnie kocha, ale inaczej to okazuje. Za to obydwa koty barankują do Sama ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś miałam morze baranków, tzn. kociej miłości o 5 nad ranem :)
    Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadza się , u mnie koteczki barankują też :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój kot daje mi baranka za każdym razem gdy wracam do domu.
    A chwile puźniej gryzie mnie dla zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powyższy tekst jest przepisany z naszego serwisu i podlega ochronie prawa autorskiego. Dozwolone jest cytowanie - 1 lub 2 akapitów, dalej podając tylko link do źródła. W tym przypadku: http://www.koty.pl/ciekawostki/art285,czolko-dlaczego-koty-barankuja.html

    Prosimy o korektę tekstu z poszanowaniem prawa autorskiego.

    pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy artykuł
    https://miasteczkoozarow.pl/mieszkanie-ozarow-mazowiecki-dlaczego-warto-tu-zamieszkac/

    OdpowiedzUsuń